Friday, November 19, 2010

Raya Korban

Salam Aidil Adha to all...
Cam ner raya korban kamu kamu dan kamu semua???? apa yang di korbankan?
banyak perkara harus di renungkan tentang korban dan pengorbanan... ermmm pengorbanan apakah yang pernah korang buat untuk diri sendiri or untuk orang-orang sekeliling korang...
Tak kira lah bagaimana dan apa yang dikorbankan untuk diri dan orang sekeliling ..kita perlu ikhlas... baru kita rasa berbaloi dan lapang dada melakukannya....
huhuhu cakap pasal raya korban or raya aji nie... berapa kilo korang dapat daging??? mesti banyakkan??? oleh kerana aku kat kampung raya ari tue... satu pangilan teefon telah die terima... cik mala(mak aku) amik kepala lembu kat masjid sg abong... wah... aku n hubby aku g amik dapat sebiji kepala..alhamdulillah rezeki.... wat sup sedap nieh.... otak plak wat kari makk aiii sedap tue....
kerja-kerja melapah kepala lembu dibuat oleh adik ipo aku... dan hubby ...mewah ler jugak kan daging,otak,lidah, & tulang...
sebelum tue aku dah belasah sup tulang yang mak aku buat dengan tambahan perisa sambal kicap.. Alhamdulillah rezeki raya korban....tapi kepala lembu tue tk sempat ler aku nk merasa sup nya,, cuti sehari jerk .. mlm tue jugak aku bergegas balik kl.. yer lah esoknya dah kerja... mak aku kata die nk simpan time kami balik next month... heheh suke aku..
ermmm bila la pulak aku ada rezeki untuk melakukan ibadah korban nie... hope aku boleh lakukannya next year... nak jugak naik kenderaan nanti time kita dihitung amalan...
Ya Allah permudahkan rezeki kami.... amin...

2 comments: