Saturday, November 20, 2010

kerja... kerja... kerja.....


Heheheeh semasa orang lain enak kat umah bersantai-santai... aku kat opis sesorang.. kerana apa?? kerana melaksanakan tangungjawab aku sebagai seorang pekerja....


sebenarnya aku liat nak g kerja pagi nie... yer lah dah dekat 2 minggu aku tk di jadualkan bekerja pada hari-hari minggu dan pada minggu ini aku start ari ahad lak tue... ermmmm dah ler sesorang kat opis nie... tk banyak pun kerja kau hari minggu nie.. tapi tue ler kan... nak tinggal kan si kecik tue berat... lagi2 la sekarang nie die bangun pagi dah pandai minta ibu n ayah die memain ngan die dulu sebelum die mengosok mata nk tido balik...


siapa yang nak kerja ari minggu??? angkat tangan please... ha... awat tk ada sorang pun nak angkat??? mesti korang tak mau kan.. ha cam tue ler aku .. tk mau aku nk kerja di hari minggu... disaat semua ahli keluarga ada di rumah.. bersantai.. lerpak2 depan tv.. manja2 ngan suami dan anak2... syokkknya... aku... hurmmm sesorang kat opis sungguh bosan !!! esok dah tentu ler kerja kan.. mana boleh lepak lagi.. huhuhuhuh.... tapi per nak buat korbankan ler hari minggu untuk kerja...


kerja.. sampai bila pun tak habis kan?.. sik kerja .kerja.. sok kerja lusa kerja.. tapi ok per dari duduk melanggut wat kerja yang tk berfaedah... kerja juga namanya tue... per pun Alhamdulillah ada juga kerja.. dah le sekarang ramai yg nak bekerja tapi tak dapat2.. bersyukur ler kerana anda ada kerja untuk menampung hidup anda....tue pun nak merungut lagi apa la.. hehehee...


No comments:

Post a Comment