Thursday, November 4, 2010

Hilang.......





Fuh berderau darah aku bila dengar berita.. berita tentang kehilangan anak ... aduh siapa yang tak risau ,panik kalau anak hilang....kalau tk risau tu putus urat nikmat... ermmmm hari nie kawan aku kat opis nie hilang anak.. dua beradik lak tue.. lepas balik dari sekolah tadika.. tak naik atas rumah... kelam kabut mak die dari opis nie bergegas balik rumah.. rupanya orang kat rumah dah lama mencari dua beradik nie.. aku baru tahu lepas zuhur tadi.. mak aaiii walau[pun bukan anak aku tapi darah sejuk mengalir satu badan...

waktu solat tadi ..sementara nak tunggu asar.. kawan aku datang... cuit aku... dah jumpa dah...katanya... rasa lega..


aku tanya jumpa kat mana rumah kawan bebudak tue... rupanya budak2 tu pergi rumah kawannya.. tapi tk beritahu ler pulak kat neneknya....

Aku boleh rasa cam ner perasaan mak die tatkala bertemu semula ngan anak2nya... lega giler kan rasanya... Alhamdulillah jumpa ... jugak ...

Tak dapat aku bayangkan kalau ler aku yang hilang anak.. mak aaiii menjajau rasanya.. balik berlari pun boleh kot.. tk jejak tanah....


Perpun semua dah selamat... minta simpang ler benda2 nie jadi kat kita... Anak2 pun perlu kita selalu ingatkan kalau nak p memana sekali pun beritahu... minta hafal no phone kita or letakkan semua no penting dalam beg sekolah depa... Zaman sekarang nie lebih mencabar.. keselamatan anak2 pun dah tak terjamin... harap kita akan sentiasa berhati2 ...



No comments:

Post a Comment